Information till dig som har trygghetslarm

Information till dig som har trygghetslarm

**UPPDATERING 190131 kl. 17.30** – Vår leverantör bekräftar nu att alla trygghetslarm fungerar som vanligt igen.

**UPPDATERING 190131 kl. 16.30** – Vår larmleverantör meddelar nu att majoriteten av trygghetslarmen är i normal drift.

**UPPDATERING 190131 kl. 15.45** – Tele2 meddelar att 60 % av deras tjänster är i drift. Vi ser att nästan alla trygghetslarm fungerar, men osäkerhet finns fortfarande om signalstyrka för vissa larm, därför fortsätter vi att ha kontakt med personer som berörs.

**UPPDATERING 190131 kl.13:05** – Vi ser att fler och fler trygghetslarm markeras som fungerande, men vi fortsätter att ringa till personer med trygghetslarm tills vi får klartecken från Tele2 att allt fungerar som det ska./Graciela Molin, enhetschef Vård och omsorg

Tele2 har störningar i sin kommunikation. Detta kan påverka dig som har trygghetslarm via kommunens hemtjänst.

– Alla hemtjänstgrupper ringer nu istället regelbundet till de personer som har trygghetslarm, berättar Graciela Molin, enhetschef inom vård och omsorg på kommunen. – Vi har en rutin som går in vid driftstörning.

Tele2 meddelade vid 11-tiden – via vår leverantör av trygghetslarm Tunstall – att man beräknar att samtliga tjänster ska vara i bruk om 4-6 timmar.

Translate

You can use Google Translate to translate the contents of www.simrishamn.se. To do that, select the language you would like to translate into in the list below.
Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.

Close