Utställning: Hur såg de ut?
13 juni–20 juni, 11.00–15.00
Detta evenemang äger rum varje tisdag, onsdag, torsdag, fredag och lördag
Välkommen att möta några av forntidens människor, som de kan ha sett ut när de en gång levde här!

”Hur såg de ut?” är en affischutställning med ansikten från forntiden. Sex fynd från Nordens och brittiska öarnas förhistoria kommer till liv genom rekonstruktioner skapade av skickliga hantverkare och forskare. Möt blicken hos människor från det förflutnas skuggor och ta ett litet steg närmare dem som en gång levde här. I utställningen finns också en arkeologisk sandlåda där du kan pensla fram dina egna fynd. Affischutställningen har tagits fram av Falbygdens museum och utvecklats vidare av Österlens museum. Utställningen öppnar 13/6 och pågår till 13/9. Fri entré.
Österlens museum är öppet tisdag till fredag kl. 12-17, lördag kl. 11-15.